MOBIL PAZARLAMA AVANTAJLARI:
Mobil pazarlamanın diğer pazarlama bileşenlerine oranla kendine özgü uygulamalarıyla ve marka değerini arttırmak için sağlamış olduğu avantajlarla pazarlamacılar için geleceğin vazgeçilmez seçeneklerinden biri olacağı kesin.
Su an mobil pazarlamadan faydalanan firmaların çoğunda online marketing bütçesi altında yürütülmesine rağmen teknolojinin de gelişmesi ile mobil pazarlama çok farklı bir yere gelecek ve kendi bütçesi ve hatta şirketlerin pazarlama departmanları altında mobil pazarlama olarak ayrı bir bölümleri olacak.
Peki mobil pazarlamanın yükselen bir değer olacağını söyleyen bu kehanetlerin altında hangi sebepler yatıyor:
1.Rakamlar ve cep telefonlarındaki gelişim:
Rakamlar gösteriyor ki cep telefonu kullanımı giderek artıyor. Su an dünya nüfusu 6 milyar 634 milyon, bu yılın Kasım ayı sonu itibariyle dünyadaki cep telefonu abone sayısı 3,3 milyar ile dünya nüfusunun yarısına ulaşmış durumda. %26 büyüme hızıyla dünyanın en hızlı büyüyen sektörlerinden biri. Türkiye de ayda yaklaşık 1 , yılda ise 10 milyon cep telefon satılıyor. Türkiye nüfusunun yaklaşık %75 i cep telefonu kullanıyor. 2010 yılında cep telefonu penetrasyonu (nüfusa göre dağılım) %100 olacağı tahmin ediliyor ve bu süreçten sonra 3G, 4G gibi yeni nesil cihazlar geliştirilerek pazarın büyüme oranının devamlılığı hedefleniyor.
Yeni nesil cihazlarla beraber mobil pazarlama uygulamaları da baş döndürücü bir hal alacak. 3G, Wi-max gibi teknolojiler cep telefonlarından çok yüksek hızda veri aktarımına olanak sağlayacak. Tamamen pazarlamacıların hayal gücüne kalmış iletişim projeleri geliştirmeye ve uygulamaya olanak verecek bu teknolojik yenilikler pazarlama alanında en çok mobil pazarlamanın gelişimini etkileyecek.
2. Bir cüzdan, bir anahtar bir de cep telefonu:
Cep telefonu su an vazgeçilmez aksesuarlarımızdan biri. 24 saat açık tutuyoruz, gittiğimiz hiçbir yerde yanımızdan ayırmıyoruz. İletişim dünyasında sürekli iletişim halinde olmamızı sağlayan tek cihaz. Cep telefonunun böyle bir kullanım sekli onu pazarlama karmasında uygulanabilecek eşsiz bir seçenek olmasını sağlıyor. Normal tasarlanmış bir kampanyada pazarlamacının iletişim mesajını görmesi icin hedef kitlenin kampanyanın özelliğine göre televizyon başında bulunması ve sizin reklamınız çıktığı anda o kanalı seyrediyor olması artı zaplamamasi, gazete ye da dergi de öncelikle o dergi ya da gazeteyi alarak sizin reklamınızın olduğu sayfayı açması ya da bilgisayar da sizin bannerınızı tıklaması gibi inisiyatifi tüketicide olan bir sistem mevcut. Mobil pazarlama ise bu noktada standart pazarlama uygulamalarından tamamen ayrılıyor. Siz istediğiniz zaman, belirlemiş olduğunuz hedef kitleye ilgisi ve izni dahilinde herhangi bir kısıtlama olmadan ulaşabiliyorsunuz.
3.Ölçümlemesi kolay:
Mobil pazarlama kampanyalarında net olarak kampanyanızın hedef kitlesinin kaç kişi olduğunu belirler, ulaştığınız bu kişilerin ne kadarının geri dönüş yaptığını net olarak bilirsiniz. Kampanyaya katılan kişi sayısı / Mesaj gönderilen hedef kitle sayısı acquisition rate (kazanım oranı) denen oranı verir ki bu da kampanyanın amacına göre bir nevi basari ölçüsü de olmaktadır.
Diğer mecralarla kıyasladığınızda hiç birinde tam olarak mesajın kaç kişiye ulaştığı bilgisini net olarak elde edememekteyiz, mobil pazarlama bu özelliği ile diğer uygulamalardan farklılaşmakta.
Mobil pazarlamanın diğer pazarlama bileşenlerine oranla kendine özgü uygulamalarıyla ve marka değerini arttırmak için sağlamış olduğu avantajlarla pazarlamacılar için geleceğin vazgeçilmez seçeneklerinden biri olacağı kesin.
Su an mobil pazarlamadan faydalanan firmaların çoğunda online marketing bütçesi altında yürütülmesine rağmen teknolojinin de gelişmesi ile mobil pazarlama çok farklı bir yere gelecek ve kendi bütçesi ve hatta şirketlerin pazarlama departmanları altında mobil pazarlama olarak ayrı bir bölümleri olacak.
Peki mobil pazarlamanın yükselen bir değer olacağını söyleyen bu kehanetlerin altında hangi sebepler yatıyor:
1.Rakamlar ve cep telefonlarındaki gelişim:
Rakamlar gösteriyor ki cep telefonu kullanımı giderek artıyor. Su an dünya nüfusu 6 milyar 634 milyon, bu yılın Kasım ayı sonu itibariyle dünyadaki cep telefonu abone sayısı 3,3 milyar ile dünya nüfusunun yarısına ulaşmış durumda. %26 büyüme hızıyla dünyanın en hızlı büyüyen sektörlerinden biri. Türkiye de ayda yaklaşık 1 , yılda ise 10 milyon cep telefon satılıyor. Türkiye nüfusunun yaklaşık %75 i cep telefonu kullanıyor. 2010 yılında cep telefonu penetrasyonu (nüfusa göre dağılım) %100 olacağı tahmin ediliyor ve bu süreçten sonra 3G, 4G gibi yeni nesil cihazlar geliştirilerek pazarın büyüme oranının devamlılığı hedefleniyor.
Yeni nesil cihazlarla beraber mobil pazarlama uygulamaları da baş döndürücü bir hal alacak. 3G, Wi-max gibi teknolojiler cep telefonlarından çok yüksek hızda veri aktarımına olanak sağlayacak. Tamamen pazarlamacıların hayal gücüne kalmış iletişim projeleri geliştirmeye ve uygulamaya olanak verecek bu teknolojik yenilikler pazarlama alanında en çok mobil pazarlamanın gelişimini etkileyecek.
2. Bir cüzdan, bir anahtar bir de cep telefonu:
Cep telefonu su an vazgeçilmez aksesuarlarımızdan biri. 24 saat açık tutuyoruz, gittiğimiz hiçbir yerde yanımızdan ayırmıyoruz. İletişim dünyasında sürekli iletişim halinde olmamızı sağlayan tek cihaz. Cep telefonunun böyle bir kullanım sekli onu pazarlama karmasında uygulanabilecek eşsiz bir seçenek olmasını sağlıyor. Normal tasarlanmış bir kampanyada pazarlamacının iletişim mesajını görmesi icin hedef kitlenin kampanyanın özelliğine göre televizyon başında bulunması ve sizin reklamınız çıktığı anda o kanalı seyrediyor olması artı zaplamamasi, gazete ye da dergi de öncelikle o dergi ya da gazeteyi alarak sizin reklamınızın olduğu sayfayı açması ya da bilgisayar da sizin bannerınızı tıklaması gibi inisiyatifi tüketicide olan bir sistem mevcut. Mobil pazarlama ise bu noktada standart pazarlama uygulamalarından tamamen ayrılıyor. Siz istediğiniz zaman, belirlemiş olduğunuz hedef kitleye ilgisi ve izni dahilinde herhangi bir kısıtlama olmadan ulaşabiliyorsunuz.
3.Ölçümlemesi kolay:
Mobil pazarlama kampanyalarında net olarak kampanyanızın hedef kitlesinin kaç kişi olduğunu belirler, ulaştığınız bu kişilerin ne kadarının geri dönüş yaptığını net olarak bilirsiniz. Kampanyaya katılan kişi sayısı / Mesaj gönderilen hedef kitle sayısı acquisition rate (kazanım oranı) denen oranı verir ki bu da kampanyanın amacına göre bir nevi basari ölçüsü de olmaktadır.
Diğer mecralarla kıyasladığınızda hiç birinde tam olarak mesajın kaç kişiye ulaştığı bilgisini net olarak elde edememekteyiz, mobil pazarlama bu özelliği ile diğer uygulamalardan farklılaşmakta.
4. Geri dönüş oranın yüksek olması:
Mobil pazarlama özellikle 16-30 yas hedef alındığında çok yüksek bir geri dönüş oranına sahip. Genelde içeriklerinin eğlenceli olması, belirtilen yas grubunun ilgi alanına yönelik kampanyalar tasarlanması, bu yas grubunun teknolojiye ve yeniliklere kolay adapte olabilmeleri, kampanyalara katilimin çok basit olması gibi nedenlerle geri dönüş oranı yükseliyor ve bu bağlamda başarılı kampanyalar geliştirilebiliyor.
MMA (Mobile Marketing Association) Co-CEO’su Steve Wunker, mail kampanyalarında geri dönüşüm oranının %2, SMS kampanyalarında ise bu oranın genel olarak %10 ile %15 arasında olduğunu söylüyor. Yapılan diğer araştırmalarda, hedef kitle olarak 16–30 yas aralığı temel alındığında bu kampanyaların %75 ilgilenilme ve %55 geri dönüşüm gibi ciddi oranlara sahip olduğu görülüyor.
5.Segmentasyon ve hedef müşteriye ulaşım kolaylığı :
Bir mobil pazarlama kampanyası yaparken izinli veri tabanından kullanıcıların operatörlerde kayıtlı olan demografik özelliklerine göre ( orn: fatura miktarı, oturduğu semt gibi bilgilerle gelir seviyesinin tespiti) segmente ederek amacınıza en uygun hedef kitleyi belirleyip kampanyanızın içeriğini, vereceğiniz mesajınızı buna göre oluşturabilmektesiniz.
6.Maliyetinin düşük olması:
Mobil pazarlama kampanyaları içerikleri ve uygulama alanlarına dikkate alındığında diğer mecralarda yapılan çalışmalara göre çok daha düşük bütçelerle gerçekleştirilebilmekte. Bunun bir nedeni yapılan uygulamaların maliyetinin düşük olmasının yanı sıra doğru bir segmentasyonla direk hedef kitlenize ulaşma şansı verdiği ve hedef kitlenizin dışında kalan gruba mesajınız iletilmeyeceği için gereksiz para harcamanızı engellemesi.
7.Eğlenceli ve genç nüfusa uygun :
Mobil pazarlama kampanyaları belirlenen hedeflerinden dolayı genellikle eğlenceli içeriklerden oluşabiliyor. Bu da özellikle genç nüfusun ilgisini yoğunlaştırmasında etkili oluyor. Bir örnek vermek gerekirse İspanya da bir alışveriş merkezinde yapılan kampanyada alışveriş merkezine girdiğinizde bluetooth ve wifi üzerinden Arjantin in en unlu karikatüristlerinden biri olan Liniers in çizmiş olduğu karikatürler telefonunuza geliyor. Siz de bu şekilde alışveriş merkezinde gezmeye tebessümle başlıyorsunuz.
8. Interaktif:
Yeni pazarlama iletişimi karşılıklı etkileşime dayanıyor. Markaların konuştuğu tüketicilerin dinlediği pazarlama anlayışı çoktan sona erdi. Bağlılık yaratan markalar artik kitlesiyle çift taraflı iletişim halinde olan ve söylediği kadar dinleyen artı tüketicisini de harekete geçiren markalar. Mobil pazarlama bu alanda yapılan çalışmalar ile interaktif bir ortam yaratıyor ve hedef kitlesini yapılan kampanyadan faydalanabilmesi için aksiyon almaya bir nevi zorluyor.
9.Kitlesel degil bireysel:
Artik o duruma gelindi ki neredeyse ürünler bile kişisel olarak üretilecek. Yeni pazarlama anlayışı mesajların bireysel olmasından yana. Hedef kitlenizin demografik, coğrafik, satın alma alışkanlıkları, bağlı olduğu gruplar gibi kişisel özellikleri sonucunda kişinin direk ilgisini çekebilecek ve satın amaya ya da kampanyanın hedefine göre harekete geçmeye yönlendirecek aksiyonlar geliştirmek mobil pazarlama uygulamaları ile daha kolaylaşmış durumda.
10.Farklı hedeflere uygun kampanyalar:
Mobil pazarlama ile markanıza dair farklı hedeflere yönelik kampanyalar geliştirebiliyorsunuz. Satısı arttırmaya yönelik, tüketici bilgilerine ulaşmaya yönelik ya da sadakat arttırma amaçlı kampanyalar geliştirerek farklı farklı amaçlar için tek bir uygulama olarak mobil pazarlamayı etkin olarak kullanabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder