Bir mobil pazarlama kampanyasını yaratmak ve yürütmek farklı uygulamalardan ve aşamalardan oluşmakta. Her ne kadar alışılagelmiş yöntemlerin dışında mobil pazarlama kampanyaları pazarlama uzmanları için farklı ve zorlayıcı bir yöntem olarak gözükse de uzun dönem markaya kattığı değerler düşündüğümüzde çok etkili bir yöntem olduğunu görmekteyiz.
Başarılı bir mobil pazarlama kampanyası süreci yönetmek için dikkat edilmesi gereken bazı noktalar mevcut. Kampanya öncesinde belirtilen konularla ilgili araştırma ve planlama yapmak kampanyanızın başarısının artmasında etkili olacaktır. Bu noktaları şu şekilde sıralayabiliriz:
Hedef ve Amaç Belirleme: Mobil pazarlama kampanyasını gerçekleştirmekteki hedefimiz nedir. Marka bilinirliğini mi arttırmak, ürün kullanımını mı arttırmak, data base mi oluşturmak istiyoruz ?
Kullanılacak Toollar:
Mobil pazarlama kampanyasında içerikli bir kampanya mı yapacaksınız, sms-mms servisini mi kullanacaksınız, wap push dan mı faydalanacaksınız, adgame olacak mı? İnternetle kombine bir kampanya mı olacak? Ya da bu süreçlerin hepsini kampanyaya dahil mi edeceksiniz?
Kullanıcı Sayısı Belirleme:
Kullanıcı Sayısı Belirleme:
Belirlenen pazarda kampanyada kullanılacak teknoloji ve uygulamaları destekleyen mobil cihaz sayısı nedir?
Örnek Çalışmalar:
Örnek Çalışmalar:
Diğer markalar hedef kitleye ulaşmak için mobil pazarlamayı nasıl kullanmışlar? Bu uygulamaların artıları ve eksileri nelerdir?
Değişkenler:
Değişkenler:
Teknik ve yaratıcı limitler nelerdir? Kampanya teknik olarak farklı ve yeni bir alt yapı gerektiriyor mu? Eğer bu şekilde bir uygulama gerektiriyorsa maliyeti ve alacağı zaman nedir?
Maliyet:
Maliyet:
Kampanyanın maliyeti nedir? Yapılan yatırımın geri dönüşünü sağlar mı? (ROI : Return of Investment)
Ortaklar ve servis sağlayıcılar:
Ortaklar ve servis sağlayıcılar:
Kampanyayı yürütmek için hangi ajanslarla ve mobil servis sağlayıcılarla çalışmak gerekir? Nasıl bir iş bölümü yapılacak?
Zamanlama:
Zamanlama:
Kampanyayı geliştirmek ve yürütmek için ne kadar zamana ihtiyaç var? Belirlenen bu zaman marka hedefi ile örtüşüyor mu?
Medya Entegrasyonu: Mobil pazarlama kampanyası ile ilgili bildirim hangi iletişim kanalları kullanılarak yapılacak?
Medya Entegrasyonu: Mobil pazarlama kampanyası ile ilgili bildirim hangi iletişim kanalları kullanılarak yapılacak?
(Not: Yazının içeriği mmaglobal.com adresinden faydalanarak hazırlanmıştır.)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder