15 Ekim 2008 Çarşamba

Mobile Warketing

Warketing kavramı 2005 yılında Mediacat formunda tartışılan yeni bir kavram. Pazarlamanın aslında kurallarına uygun bir oyun ya da her zaman iyi olanın kazandığı bir yarış değil markalar arası açık bir savaş olduğunu ifade ediyor.” Kazanmak için gerçek bir savaşçı olmalısınız. Yani sıra dışı, agresif, vurucu, akıllı ve şaşırtıcı…” diyor bu kavram.

Benim buradan esinlenerek ortaya attığım mobilewarketing aslında markaların karşılıklı savaşına çok farklı bir cephe açıyor. Yeni nesil pazarlama uygulamalarının klasiklere açmış olduğu savaş. Bu öyle bir savaş ki, taraflar bir yandan diğer markalarla olan savaşta güç birliği yaparken bir yandan da hem gelişen teknolojideki yeni uygulamalar ile kendi taraflarını güçlendirmeye hem de pazarlama bütçesinden daha fazla pay almaya çalışılıyorlar.

Mobil pazarlama, teknoloji ile bütünleşmiş bir şekilde gelişimine devam ediyor, bu anlamda farklı ve yaratıcı uygulamalara tamamen adapte olmuş durumda. Artık her şey mobilleşme aşamasında. Mobil telefonlar, mobil pc ler, mobil müzik sistemleri, mobil televizyonlar… Mobil pazarlama bu anlamda acımasızca gelişimine devam edecek ve diğer pazarlama unsurlarını yıkıp çok farklı bir dünya yaratabilecek güce sahip.

Gelecek mobil pazarlama alanında çoktan yaşanmaya başlanmış... Biz farkında olmadan adımlar atılmış… Gelecek cep telefonların, makinelerin geleceği…

Ve makineler yükseliyor…

Hiç yorum yok: