
- Nedir bu A, B ,C tipi lisans ve kullanıcıların alıgılayacağı bir farklılık var mı?
- Konumuz olan Mobil Pazarlama bundan sonraki süreçten nasıl etkilenecek?
Ele aldığımız birinci konu ile başlayalım:
A tipi 40, B tipi 35, C tipi lisans da 30 Mhz i ifade ediyor.Mhz yükseldikçe daha fazla kişiye daha yüksek hızda hizmet verme imkanı bulunuyor. Bu konu ile ilgili araştırmalarım devam ediyor ama somut bir neticeye varmış değilim. Kısa bir süre sonra Mhz in 3G deki rolü ve son kullanıcı için ne kadar fark yaratacağı ile ilgili bir yazı yayınlayacağım.
Gelelim ikinci konumuza:
Bence 3G nin uygulamaya geçmesi ile öncelikli olarak cep telefonu kullanım alışkanlığımız değişmiş olacak, bu da yeni ve farklı uygulamaları beraberinde getirecek. Şu an genelde müzik ve görüntü indirme, alışveriş gibi aktiviteleri bilgisayar ile internetten yaparken cep telefonlarını da bu amaçla daha çok ve baskın bir şekilde kullanmaya başlayacağız. Cep telefonlarını zaten yanımızdan ayırmazken bu noktadan sonra bu cihazlar iletişim ve sağladıkları diğer faydaların (foto çekme, müzik dinleme vb.) yanısıra bizim için bilgiye ulaşmanın eşsiz kaynakları olacaklar. Hehangi bir konu ile ilgili herhangi bir anda internete bağlanarak interaktif bir işlem yapmamız ya da öğrenmek istediğimiz bilgiye ulaşmamız çok kolaylaşacak. Tabi ki cep telefonlarının ve mobil cihazların bu şekilde daha etkin olarak kullanılması pazarlama anlamında da ulaşılacak hedef kitlenin artmasına neden olacak. Bunun yanısıra şu anki bağlantı hızı nedeniyle uygulanamayan ve belirli kalıplar dahilinde kampanyalar yapılabilen mobil pazarlama alanında çok daha yenilikçi, yaratıcı ve insanları içine çeken kampanyalar görme şansımız olacak.
Cep telefonunun yeni amaçlar dahilinde yoğun olarak kullanılmaya başlanması ile mobil pazarlamaya burun kıvıran ya da uzak duran firmalar bu mecraya doğru çok geçmeden eğilmeleri gerektiğini anlayacaklar ve mobil pazarlamanın ekonomik olarak da genel pazarlama alanındaki oranı artmış olacak. Bu da sektördeki ajans sayısının artmasını tetikleyecek, operatörler getirisinden dolayı mobil pazarlamaya daha çok eğilecekler çünkü onlar için çok karlı bir kazanç kapısı olacak. Sektördeki gelişmelerin olumlu yönde devam etmesi ile operatörler ve ajanslar daha çok yetişmiş iş gücüne ihtiyaç duyacaklar. Ama şu an bu alanda deneyimli çok fazla kişi olmadığı için işi bilenler güzel paralar kazanacaklar, bilmeyenler öğrenmenin yöntemini araştıracak. Ve sirkülasyon bu şekilde büyüyerek devam edecek, diye düşünmekteyim. Ve bloğumuza adını da veren mobile warketing alanında 3G mobil pazarlamanın en etkili silahlarından biri olacak...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder