30 Kasım 2008 Pazar

Neden Operatörler Mobil Pazarlamaya Ağırlık Vermeli?

Şu an bildiğimiz gibi Türkiye' de üç tane operatör var ve tüm mobil iletişim bu operatörler üzerinden sağlanmakta. Özellikle numara taşınabilirliğinin gelmesi ile beraber üç operatör de hem diğerlerinin abonelerini kapmak hem de sadık müşteri sayısını arttırmak amacı ile özellikle fiyat bazlı promosyonlu paketler geliştirdiler. Farklı reklam kampanyaları ile bu paketlerin iletişimini yaparken aynı zamanda rakiplerin çıkarmış olduğu paketlere de karşılık veriyorlar.
Sonuç olarak her nekadar farklı konumlandırmalar olsa da aşağı yukarı hizmet kalitesi ve katma değer sağlayan servisler hepsinde hemen hemen aynı ve süreç gösteriyor ki bundan sonra tüketicinin tercihinin belirleyicisi ücret olacak. Aboneler hangisinde faturaları düşük geliyorsa o operatörü seçecekler. Bu da operatörlerin fiyat rekabeti yapmasında ve dakika konuşma süresi üzerinden gerçekleştirdikleri karlılıklarının azalmasına neden olacak.


Bir diğer etken de wi-fi, wi-max gibi teknolojilerin gelişiyor olması. Her nekadar telekomünikasyon sektörü için getirisi yüksek olan teknolojiler olarak düşünsem de gelişen bu teknolojilerin operatörlerin canını yakacağı kesin. Neden derseniz şu an alt yapısı üzerinde çalışılan ve wi-fi üzerinden konuşma alternatifi sunan mobil cihazlar kapıda. Artık siz simcard olmadan ya da herhangi bir operatöre bağlı kalmadan da wi-fi ya da gelişecek wi-max üzerinden mobil cihazınızla internete bağlanarak şuankinden çok daha ucuza belki de bedavaya konuşabileceksiniz. (Türk Telekom çıkarmış olduğu WiRo servisi ile aslında bu teknolojinin kapıda olduğu sinyalini verdi, şu an ki en büyük problem bu servisin lisansının henüz Türkiye'de kullanım için verilmemiş olması, lisanstan sonra mobil iletişimde internet devreye girecek ve çok farklı alternatifler olacak.)

Belirttiğim bu etkenler aslında operatörlerin gelirlerinin büyük bir kısmını oluşturan konuşma sürelerinin azalacağını ve operatörler için de tehlike çanlarının çalmaya başladığını gösteriyor. İş de bu nedendendir ki operatörler karlılıklarının devamı için gelir kazandıracak yeni uygulamalar sunmak zorundalar. Bunlardan biri ve bence en önemlisi de Mobil Pazarlama. Eğer operatörler bu süreci iyi yönetir ve cep telefonlarını vazgeçilmez bir reklam mecrası haline getirirlerse bu anlamda kazançlarını da konuşmanın dışında farklı yönlere kaydırabilirler ki süreç de durumun bu şekilde gelişeceğini gösteriyor...

Hiç yorum yok: